Дрогобицький фаховий коледж нафти і газу

DROGOBYCH APPLIED COLLEGE OF OIL AND GAS

dkng@ukr.net
Приймальна комісія: +38 0681245325

Обґрунтування застосування переговорних процедур закупівлі

2023 рік:

Обгрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі в порядку п.13 Особливостей (ТзОВ “Львівенергозбут”)


2020 рік:

1. Відповідно до ст.1 Закону України «Про природні монополії» природна монополія – стан товарного ринку, при якому задоволення попиту на цьому ринку є більш ефективним за умови відсутності конкуренції внаслідок технологічних особливостей виробництва (у зв’язку з істотним зменшенням витрат виробництва на одиницю товару в міру збільшення обсягів виробництва), а товари (послуги), що виробляються суб’єктами природних монополій, не можуть бути замінені у споживанні іншими товарами (послугами), у зв’язку з чим попит на цьому товарному ринку менше залежить від зміни цін на ці товари (послуги), ніж попит на інші товари (послуги).
Статтею 5 Закону України «Про природні монополії» передбачено, що централізоване водопостачання, централізоване водовідведення є сферою діяльності суб’єктів природних монополій. Відповідно до статті 12 ЗУ «Про захист економічної конкуренції» суб’єкт господарювання займає монопольне (домінуюче) становище на ринку товару, якщо: на цьому ринку у нього немає жодного конкурента; не зазнає значної конкуренції внаслідок обмеженості можливостей доступу інших суб’єктів господарювання щодо закупівлі сировини, матеріалів та збуту товарів, наявності бар’єрів для доступу на ринок інших суб’єктів господарювання, наявності пільг чи інших обставин.
Розпорядженням Антимонопольного Комітету України від 28.11.2012р. № 874р. «Про затвердження Порядку складання та ведення зведеного переліку суб’єктів природних монополій» затверджено порядок складання та ведення Антимонопольним комітетом України зведеного переліку суб’єктів природних монополій з метою виконання положень Закону України «Про природні монополії».
До Зведеного переліку включаються суб’єкти господарювання (юридичні особи), які виробляють (реалізують) товари на ринках, що перебувають у стані природної монополії та включені до реєстрів суб’єктів природних монополій у відповідних сферах органами, що здійснюють державне регулювання у сфері природних монополій.
На офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України розміщено зведений перелік суб’єктів природних монополій, згідно якого КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО “ДРОГОБИЧВОДОКАНАЛ” ДРОГОБИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, є суб’єктом природної монополії в сфері централізованого водопостачання та водовідведення на території Львівської області.
Відповідна інформація міститься також у реєстрі суб’єктів природних монополій у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення, захоронення побутових відходів розміщеному на офіційному веб-сайті Національної комісії що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП).
Окрім цього, об’єкти замовника, які знаходяться на території м. Дрогобич підключені до мереж КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО “ДРОГОБИЧВОДОКАНАЛ” ДРОГОБИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, що унеможливлює надання відповідних послуг іншою особою.Тому, згідно п.2 ч.7 ст.3 ЗУ “Про публічні закупівлі”, в даному випадку доцільно застосовувати процедуру закупівлі без використання електронної системи.

2. Згідно з підпунктом другим пункту другого статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи. Згідно з п.131 Зведеного переліку суб’єктів природніх монополій КП «Дрогобичтеплоенерго» Дрогобицької міської ради займає монопольне становище на ринку транспортування теплової енергії м. Дрогобича. Отже воно є єдиним постачальником теплової енергії («Код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 09320000-8 «Пара,гаряча вода та пов’язана продукція») в межах існуючих підведених до об’єкта теплових мереж, тому дані послуги можуть бути надані лише одним постачальником. Неукладення або несвоєчасне укладення договору на закупівлю теплової енергії призведе до припинення/обмеження її постачання, це призведе до недотримання теплового режиму та поставить під загрозу життя громадян, а саме працівників та студентів.

3. Двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом.